Crkva u Hrvata 348

Hrvatska katolička mreža planira urediti i pokrenuti i televizijski studio

Hrvatska katolička mreža planira urediti i pokrenuti i televizijski studio
Sa susreta s predstavnicima elektroničkih i tiskanih medija u sjedištu HBK

Na poticaj riječkog nadbiskupa i metropolita Ivana Devčića, predsjednika Odbora HBK za sredstva društvene komunikacije, i u organizaciji Hrvatske katoličke mreže, u sjedištu HBK na zagrebačkom Ksaveru u četvrtak 17. siječnja održan je susret s predstavnicima elektroničkih i tiskanih medija.

Poseban naglasak susreta bilo je predstavljanje Hrvatske katoličke mreže, te povezivanje s predstavnicima drugih medija koji žele sudjelovati u jačanju vizije koju kreira Katolička Crkva u Hrvatskoj preko svojega krovnog medijskog tijela HKM-a, u koje su od ljeta 2018. integrirani Hrvatski katolički radio, Informativna katolička agencija i portal www.hkm.hr, te novi mediji (Facebook, Instagram i Twitter).

Nadbiskup Devčić podsjetio je na zajednički cilj što ga je Isus povjerio svojim učenicima – ići po svem svijetu i naviještati Njegovu riječ, te činiti učenicima druge ljude. U tome sudjeluju i katolički novinari i mediji. Pozvao je na nastavak udruživanja i umrežavanja, te napomenuo kako i medijska sredstva podupiru duhovno povezivanje.

Ravnatelj Hrvatske katoličke mreže mons. Fabijan Svalina govorio je o želji HKM-a da potakne suradnju medija na crkvenom području kako bi bili plodonosniji i zauzetiji. Predstavljajući rezultate ostvarene na HKM-u proteklih mjeseci, vidljivu sinergiju sastavnica HBK – HKR-a i IKA-e – posebno je ukazao na novo područje na kojem je službena Crkva sada prisutna s novim zamahom, a to su novi mediji. Najavio je i plan uređenja i pokretanja TV studija u sklopu HKM-a. „Njegujući svoje vlastitosti svatko u svojem mediju, kroz mrežu suradnje možemo produžiti vijek trajanja određenoj vijesti. A određene će teme biti prisutne u javnosti onoliko koliko mi budemo dali doprinosa tome”, napomenuo je mons. Svalina.

Glavni urednik HKM-a Siniša Kovačić kolegama iz drugih medija rekao je kako je ključna poruka ovakvog susreta graditi odnose i stvarati novu praksu susreta: „Svjesni svih potencijala, sadržaja i mogućnosti želimo poslati poruku da nam je važna svaka nit suradnje da bismo mogli govoriti o mreži.” Govorio je o dosadašnjim rezultatima: modernizaciji stranica IKA-e i velikoj čitanosti njezinih vijesti, o testnoj stranici HKM-a koja objavljuje događaje iz žive Crkve koja nije dio hijerarhijske strukture, ali zaslužuje medijsku pažnju. „U vremenu kada je u novinarstvu važnije biti prvi po negativnim vijestima, mi se možemo pohvaliti da nam je obrada pozitivnih tema na prvom mjestu”, istaknuo je urednik Kovačić. 

Posebno je pohvalio rad katoličkih novinara uopće, jer su oni „čuvari novinarske profesije”, te stoga „mi želimo biti predvodnici očuvanja novinarstva kao profesije.” Želja vodstva HKM-a je nastaviti okupljati katoličke medije koji institucionalno zadržavaju svoju samostalnost, ali suradnički i po svojem poslanju pozvani su sudjelovati u jačanju vidljivosti katoličkih i pozitivnih tema u javnosti.

Budući da su katolički novinari pozvani i na solidarnost, na susretu je predstavljen poziv za potporu Radio Mariji Srbije koja predstavlja jedini radio na hrvatskom jeziku u toj zemlji. Naime, Svjetska obitelj Radio Marije iz Italije više nije u mogućnosti podržavati ih jer se šire na druge kontinente. Stoga je direktor i urednik mons. dr. Andrija Anišić kolege zamolio za pomoć kako bi ta radijska postaja opstala: „Ako do konca veljače ne osiguramo kakvu takvu pomoć za jedini radio na hrvatskom jeziku i katoličkog programa, bit ćemo prinuđeni ugasiti ga!”

Pozivu na susret odazvali su se predstavnici medija: Bitno.net, Glas Koncila, Veritas – glasnik sv. Antuna Padovanskog, Kvarnerski vez, Laudato.tv, Radio MIR Međugorje, List Srijemske biskupije „Nada”, portal Žena vrsna, Hrvatski radio – religijski program i Hrvatsko društvo katoličkih novinara.

misija / ika