Baština 287

Pater Mijo Nikić: Biblija sadrži mudre savjete za život koje možemo koristiti kao psihoterapijske misli

Pater Mijo Nikić: Biblija sadrži mudre savjete za život koje možemo koristiti kao psihoterapijske misli
Pater Mijo Nikić, predsjednik Zaklade biskup Josip Lang / CROPIX

"Želim naglasiti da, kako bi se čovjeku pomoglo, nisu dovoljne samo psihoterapija i medicina, potrebna je i duhovna terapija. Poruka riječi Božje u biblijskoj psihoterapiji i snaga doživljenog susreta s Bogom u kršćanskoj meditaciji i kontemplaciji, pomažu da se naš duh regenerira i postane svjestan da od Boga dolazi i Bogu ide", rekao je za Hrvatsku katoličku mrežu pater Mijo Nikić, predsjednik Zaklade biskup Josip Lang i voditelj tečajeva.

Tečajeve biblijske psihoterapije i kršćanske meditacije organizira Zaklada biskup Josip Lang. O tome što polaznici uče i kome su namijenjeni tečajevi, otkrio je za Hrvatsku katoličku mrežu (hkm.hr) isusovac pater Mijo Nikić.
Zašto je biblijska psihoterapija važna?

“Biblija je prije svega riječ Božja koja je dana čovjeku za njegovo spasenje”, naglasio je pater Mijo Nikić i istaknuo da je primarni cilj riječi Božje-spasenje čovjekove dušu i tijela.

Pater Nikić rekao je da Biblija sadrži mudre savjete za ovozemaljski život koje možemo koristiti kao psihoterapijske misli, a počelo te ideje vidi u Isusu Kristu koji liječi rane duše i tijela. “S pravom možemo govoriti o psihoterapijskom učinku riječi Božje jer one su Duh i Život te mogu prodrijeti duboko u ljudsko srce i iznutra ga promijeniti. Kako bi čovjekov organizam bolje funkcionirao važno je unijeti u čovjeka Božju ljubav i svijetlo”, dodao je isusovac.

Koji su principi biblijske psihoterapije?

Naš sugovornik je naveo četiri principa biblijske psihoterapije:

Čovjek najprije mora povjerovati u snagu riječi Božje koja je duh i život.
Potrebno je izgraditi u sebi čisto srce koje će moći s ljubavlju primiti riječ Božju i dopustiti da ga mijenja.
Prije bilo koje molbe treba tražiti kraljevstvo Božje i njegovu pravdu. Osoba prvo moli da bude volja Božja.
Završni korak je zahvalnost. Potrebno je Bogu iskazati zahvalnost na darovima koje smo primili. Zahvalnost je najbolji način da se srce otvori i primi Božju ljubav.

Što je kršćanska meditacija?

Predsjednik Zaklade opisao je kršćansku meditaciju sljedećim riječima: “Kršćanska meditacija je smirenost duše koja je otvorena Bogu i njegovom djelovanju.”

Kako bi mogli meditirati i uživati u Božjoj prisutnosti p. Nikić donosi sljedeće korake:

Odijeliti se od vanjskog svijeta, njegove buke i buke naših emocija.
Osigurati vanjsku sabranost i povući se u tišinu kako bi dubokim disanjem mogli udahnuti ono što je lijepo, Božje i svijetlo; a izdahnuti tamu, grijeh i ono što nas zarobljava.

Važnost koraka za kršćansku meditaciju isusovac prepoznaje u čovjekovom usmjeravanju k cilju kršćanske meditacije, a to je nazočnost Božja u molitvi.

“Molitva je druženje s Bogom, a ljudi često u svojem svakodnevnom životu zaboravljaju da je Duh uvijek uz nas. Kako toga nekada nismo svjesni, ne osjećamo dobrobiti za dušu i tijelo. Ako želimo ostvariti istinski susret s Bogom, od velike je važnosti da priznamo istinu o sebi, pokajemo se za grijeh koji smo učinili, odreknemo se đavla i izrazimo duboku vjeru u ljubav Božju”, naglasio je naš sugovornik.

Poslije “koraka” i spoznaje da je Bog moj Otac koji me neizmjerno ljubi, pater Mijo Nikić kaže da je duša spremna prihvatiti Božju riječ. Osobi koja želi meditirati preostaje još izabrati tekst kojim će se nadahnuti.

Naš sugovornik naglasio je i važnost fizičkog položaja tijela, rekavši pritom da nakon što ga zauzmemo, uključujemo razum i razmatramo ono što smo naučili iz teksta; a misao koja proizlazi iz razmatanja je: kako bih to što sam spoznao mogao prenijeli drugima?

“Srce kršćanske meditacije je prelazak u kontemplaciju iz meditacije. U tom trenutku čovjek dubinom svoje duše i emocijama doživljava ljepotu susreta s Bogom, jer kako kaže sv. Ignacije: ‘ne zasićuje i ne zadovoljava dušu obilje znanja, već unutarnje kušanje i proživljavanje stvari’. Ako se to dogodi, onda duša uistinu profitira”, rekao je p. Nikić.

Razlikuje li se kršćanska meditacija od istočnjačkih?

“Temeljna razlika između kršćanske meditacije i meditacija istočne provenijencije je u tome što istočnjačka meditacija osobu otvara nadnaravnoj, svemirskoj inteligenciji”, istaknuo je voditelj tečajeva i dodao da se tu ne radi o susretu s Bogom u molitvi, jer kršćani se ne mole nekom svemirskom beskraju nego “srcu” koje ima mnogo ljubavi za mene.

“Kršćanska meditacija čovjeka uči da kuša istinu, da ga Bog ljubi, u dubini svoga bića. Nositelj naše osobnosti je besmrtni duh koji mora biti usmjeren prema Bogu kako bi bio zdrav”, rekao je isusovac.
Što vas je potaknulo da organizirate ove tečajeve?

Potreba za organizacijom ovih tečajeva prvo se javila iz osobnog iskustva p. Nikića. “Vidio sam koliko to meni pomaže u svakodnevnom životu. Proučavajući svjetsku literaturu, služeći se iskustvom koje redovnici prikupljaju u razgovoru i radu s ljudima, kao i osobnim iskustvom, spoznao sam kolika je dobrobit biblijske psihoterapije i kršćanske meditacije za čovjeka”, naglasio je predsjednik Zaklade.

Da bi se čovjeku u cijelosti pomoglo, rekao je isusovac, nisu dovoljne samo psihoterapija i medicina, potrebna je i duhovna terapija. Poruke riječi Božje u biblijskoj psihoterapiji i snagu doživljenog susreta s Bogom u kršćanskoj meditaciji i kontemplaciji prepoznaje kao alate koji čovjeku pomažu da se njegov duh regenerira i postane svjestan da od Boga dolazi i Bogu ide.

“Najvažnije sposobnosti duha su nesebična ljubav, vjera i nada. To sve dobivamo kroz tečajeve biblijske psihoterapije i kršćanske meditacije koji su namijenjeni svima koji žele bolje upoznati sebe i riječ Božju”, zaključio je.

misija / hkm